Coronavirus

Bij GGNet doen wij er alles aan om de verspreiding van COVID-19 tegen te gaan. We willen de zorg door laten lopen. Op deze pagina leest u welke maatregelen wij hebben getroffen. We realiseren ons dat omgaan met de maatregelen niet altijd makkelijk is. Het zijn ingrijpende veranderingen. We adviseren iedereen vooral om erover in contact te blijven. Op deze pagina delen we enkele tips over wat u kunt doen of waar u extra hulp kunt krijgen in deze tijden. 

We willen de zorg door laten lopen. Afspraken zetten we om in videobellen. Veilig en vanuit huis kunt u zo contact houden met uw behandelaar. Meer over videobellen

Maatregelen

Wij volgen de maatregelen van het RIVM en volgen de ontwikkelingen continu. Uiteraard hanteren al onze medewerkers de maatregelen rondom hygiëne; we schudden geen handen, overal hangen handenwasinstructie en collega’s voor wie dat mogelijk is, werken thuis. Daarnaast gaan grote bijeenkomsten niet door en zijn onze horecagelegenheden gesloten.

 

social distance ggnet

social distance

Uw afspraken

We vragen u om thuis te blijven wanneer u griep, verkoudheidsklachten, luchtwegklachten en/of koorts heeft. Voor zorgmedewerkers geldt dat zij alleen thuis blijven als zij klachten en koorts hebben, zodat de zorg zoveel mogelijk door kan gaan. De meest actuele informatie over het coronavirus vindt u op de website van het RIVM. Ook kunt u terecht bij het publieksinformatienummer via telefoonnummer 0800 – 1351 (tussen 08.00 en 20.00 uur). En ook de Rijksoverheid geeft een overzicht met relevante informatie.


Ga naar de website van het RIVM

Ga naar de website van de Rijskoverheid

Vrouw achter boom

Behandelingen

Afspraken gaan in principe door, maar worden omgezet in een telefonische afspraak of kunnen via ons online systeem Karify. Ook is er een mogelijkheid tot videobellen met uw behandelaar. Uw behandelaar belt u hierover. 

Alle deeltijdgroepen en de groepen van Bas en Preventie worden waar kan omgezet in een online groepsbehandeling met videobellen via Zoom. Lukt dit niet, dan spreken de behandelaren en patiënten samen een individueel traject af. De vervolgafspraken zijn telefonisch.  

Lees hier meer over videobellen

Vrouw met bellenblaas

Bezoek

Contact is heel belangrijk voor onze patiënten. Fijn als u op bezoek komt. 

We vragen u om met maximaal één bezoeker per patiënt en maximaal één uur per dag langs te komen op de woonvoorzieningen en de klinieken. Meldt u zich eerst bij de verpleegkundige. Wij willen zo min mogelijk risico lopen voor onze patiënten en zorgmedewerkers.

Op sommige afdelingen kan er helemaal geen bezoek meer komen, zoals bij de Boog, ouderen klinieken of bij woonvoorziening De Enk in Vorden.

 

Poster bezoekers

Op bezoek twee mannen

Verlof

Patiënten kunnen helaas niet meer met verlof als zij opgenomen zijn. Dat betekent dat patiënten op de gesloten opname-afdeling en de IVB Ouderen tussendoor niet naar huis gaan. Bij een open opname kunnen patiënten ook niet met verlof. Als patiënten dat niet willen, dan overlegt de behandelaar over mogelijke alternatieven om een programma thuis te volgen. Ook bij de klinische behandeling van Scelta, Amarum en VGGNet is er een keuze tussen de hele week opgenomen zijn zonder verlof of met ontslag naar huis met ambulante telefonische ondersteuning. Bewoners die bij GGNet wonen, kunnen wel met verlof. We vragen hen om zich aan de maatregelen te houden van de overheid. 

Gevouwen handen

Tips

We realiseren ons dat omgaan met de maatregelen die getroffen worden in de strijd tegen het Coronavirus niet altijd makkelijk is. Het zijn ingrijpende veranderingen. We adviseren iedereen vooral om erover in contact te blijven.

Lees hier enkele tips over wat u kunt doen of waar u extra hulp kunt krijgen in deze tijden

& teken