Vriendinnen heeft de vrouw genoeg, maar ze heeft moeite met ‘hulp vragen’. “Ik deelde mijn ervaring over de behoefte aan contact hebben en gaf aan dat wellicht bij veel mensen speelt, ook bij haar vriendinnen misschien. Al chattend konden we het ‘hulp vragen’ ombuigen naar ‘elkaar steunen’. Steun waar iedereen wel een beetje behoefte aan heeft in deze tijd. Dit opende voor haar de mogelijkheid om in te zien dat ze niet alleen hoefde te delen hoe het haar vergaat, maar dat ze ook een luisterend oor voor de ander kan zijn.”, aldus Ingrid over wat de chat opleverde voor de vrouw.

De andere blik op het contact maken, door ervaringen te delen en elkaar te steunen, leidde ertoe dat de vrouw diezelfde middag nog met een vriendin ging bellen.

Elke dinsdag- en donderdagmiddag kunnen patiënten van GGNet chatten op ggnet.nl/chat. Twee medewerkers van het Team Herstelcentrum zitten klaar voor de mensen en zo een ‘luisterend oor’ te zijn, adviezen te geven en zo degene aan de andere kant weer verder te helpen.