Over Amarum: topzorg voor een leven zonder eetstoornis
Wat maakt onze zorg bijzonder?
- We vinden het belangrijk om familieleden en naasten bij de behandeling te betrekken en ze hierin mee te nemen.
- Onze behandelingen zijn gebaseerd op jarenlange ervaring en wetenschappelijk onderzoek. Wij combineren dit met het leveren van zorg op maat, omdat iedereen anders is.
- Onze medewerkers werken met overtuiging, zijn betrokken en proberen zo duidelijk mogelijk te zijn in wat ze zeggen en wat ze doen.
- Omdat een eetstoornis vaak gepaard gaat met andere klachten en problematiek, werken wij veel samen met andere behandelaars. Goede afstemming over wie wat doet is voor ons en voor jouw behandeling belangrijk.
- In onze behandelingen richten we ons op verandering, verbetering en herstel van de lichamelijke, sociale en psychische problemen, die de eetstoornis met zich meebrengt. Soms kan dat ook betekenen dat de behandeling zich met name richt op stabilisatie.
- Amarum heeft het keurmerk TopGGz.
Familie en naasten
Op deze pagina lees je meer over het familiebeleid van Amarum.
Sta jij of staat jouw naaste of jouw kind op de wachtlijst van Amarum? Weet dan, dat er in jouw gemeente van alles wordt georganiseerd om mensen te ondersteunen.
Ervaringen van oud-patiënten
Ben je benieuwd hoe anderen hun behandeling bij Amarum hebben ervaren? Lees dan hieronder verschillende ervaringen van oud-patiënten.
Vertrouwenspersoon jeugdhulp
Heb je te maken met jeugdhulp en ben je jonger dan 18 jaar? Wil je advies, heb je een vraag of een klacht? De vertrouwenspersonen van Jeugdstem en Adviespunt Zorgbelang helpen je verder.
Contactgegevens Jeugdstem:
T: 088 555 1000
I: jeugdstem.nl
Contactgegevens Adviespunt Zorgbelang:
T: 088 555 1000
Als je 18 jaar of ouder bent of te maken hebt met de WvGGZ (wet verplichte GGZ) dan kun je contact opnemen met de landelijke Helpdesk van de Stichting PVP:
I: www.pvp.nl
Klachten over Amarum
Onze medewerkers doen hun uiterste best om jou, je naaste of je kind te helpen. Toch kan het gebeuren dat je ergens niet tevreden over bent. Bijvoorbeeld over de behandeling of over hoe er met jou of je familie wordt omgegaan.
Je kunt een aantal stappen ondernemen om tot een oplossing van de klacht te komen.
Lees meer over klachten en de stappen die je kunt ondernemen