Direct naar:

Technologie en Innovatie

Wij zien kansen om technologie in te zetten voor de zorg en ondersteuning van mensen met psychische problemen. Technologische producten kunnen mensen helpen om zelfstandiger te blijven en makkelijker contact te hebben met elkaar én zorgprofessionals. Door technologie kunt u thuis behandeld worden op het moment dat u prettig vindt. Technologie biedt kansen om onze zorg en dienstverlening te verbeteren voor mensen met psychische problemen en hun naasten.

Karify

Bent u in behandeling op één van de poliklinieken, Jeugd, BAS basis ggz? Dan is de kans groot dat u al in Karify werkt. Een persoonlijke online omgeving waarin u oefeningen en modules terugvindt. Waar u veilig berichten kunt sturen of kunt videobellen met uw behandelaar. U kunt via de computer, of met de app op uw tablet of telefoon in Karify werken. Hebt u nog geen account? Vraag aan uw behandelaar om deze voor u aan te laten maken.

 

karify

Mijn dossier

Wanneer u patiënt bent van GGNet (ook minderjarigen en hun naasten) ziet u uw afspraken, brieven en documenten in Mijndossier.

 

Meer over Mijndossier

Meisje kijkt op telefoon

Apps

Er zijn ontzettend veel apps die zich richten op de gezondheid van mensen. Je kunt bij apps naar verschillende dingen kijken; wat moet ik invullen qua privacy, zijn er kosten, wat is de taal van de app. We geven je een paar voorbeelden van apps waar we dit al hebben uitgezocht.

 

Bekijk handige apps

Virtual Reality Therapie

Virtual Reality (VR) is een manier om in een digitale wereld te stappen en zo te werken aan onderdelen van uw behandeling. U kunt bijvoorbeeld in VR met situaties oefenen die ook in de echte wereld bestaan. Ook onderzoeken we of VR bij de behandeling van trauma's helpt, en of het helpt om te ontspannen voor, tijdens of na een behandelsessie. Op verschillende locaties van GGNet maken we gebruik van VR-sets. Vraag uw behandelaar naar de mogelijkheden. 


Bekijk video

Virtual Reality Therapie

Kalenderklok

Op een aantal afdelingen proberen we uit hoe waardevol het gebruik van de kalenderklok is. Deze klok geeft een dag- en tijdsaanduiding, herinnert aan afspraken, geeft reminders (bijvoorbeeld om medicijnen in te nemen) en laat inkomende foto’s en berichten zien. Een simpel te bedienen hulpmiddel om cliënten te ondersteunen in hun dagstructuur, maar ook om contact te hebben met hun naasten.

Kalenderklok

Contact

Ben je leverancier van innovatieve producten in de zorg? Of start up? En lever je daarmee een bijdrage aan grotere patiënttevredenheid bijvoorbeeld? Neem dan contact op met Carla Roovers van het innovatieteam voor een kennismaking: 088 933 5173.

Twee vrouwen met & teken