Niels - helpdeskmedewerker ICT
“Bij het zoeken naar een nieuwe helpdeskmedewerker dachten we eerlijk gezegd niet meteen aan een Wajonger”, vertelt Arjan Besselink, manager ICT Delivery bij Monuta. “In het sollicitatiegesprek heeft Niels ons laten zien dat hij een kans verdiende op een loopbaan binnen de ICT.
Ondanks zijn zenuwen en gebrek aan recente werkervaring liet hij wel zijn potentie zien. Wij geloofden dat we samen die potentie naar boven konden halen en daarmee een goede arbeidskracht aan ons team konden toevoegen.”
Monuta is in contact gebracht met Niels door Conny Kamphuis, trajectbegeleider bij Twomorrow. Conny: “Niels is vanuit zijn behandeling bij mij in traject gekomen om ondersteuning te krijgen vanuit zijn uitkering naar een betaalde baan. We hebben met elkaar van tevoren afspraken gemaakt over wie, wat ging doen. Ik ben daarbij gaan zoeken naar ICT gerelateerde bedrijven die openstaan voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Bij Monuta zag ik zowel qua functie inhoudelijk werkzaamheden een match als in de visie van de organisatie. Niels heeft vervolgens zelfstandig gesolliciteerd.”
En dat heeft resultaat gehad! Niels werkt op een ICT-afdeling van Monuta als helpdeskmedewerker voor 38 uur per week. Alle binnenkomende vragen van medewerkers van Monuta worden hier behandeld. Dit zijn vragen over storingen, hulpvragen of installatie vragen. Niels vertelt hierover: “Het is fijn om gebruik te maken van mijn kennis en werkervaring en om op een zinvolle manier de dag in te vullen”. Daarnaast zijn er door het werk op verschillende andere levensgebieden positieve veranderingen tot stand gekomen. “Werk is voor mij één van de laatste stappen in mijn hupverleningsverleden. Ik ben mede door het werk volledig hersteld en ga nu het behandeltraject afronden”, legt Niels verder uit.
En die positieve ontwikkeling is opgemerkt door Arjan Besselink: “Niels heeft het vanaf dag één waar gemaakt en zich ontwikkeld tot een waardevolle medewerker voor Monuta. En daar hoort ook een contractverlening bij!”. Monuta was wel bekend met het fenomeen Wajong, maar nog niet binnen ICT. Twomorrow heeft laten zien dat een Wajonger een waardevolle toevoeging voor een organisatie kan zijn en de noodzakelijke begeleiding aan Niels geboden. Deze ondersteuning was minimaal, aangezien Niels het heel goed deed. Kortom, een succes voor iedereen!
#ervaringsverhalen