Gepubliceerd:

Huisarts en POH-GGZ kunnen consultatie van GGNet inzetten als ze verwachten een patiënt zelf te kunnen behandelen of begeleiden en het hierbij nodig of gewenst is om extra expertise in te roepen. Bijvoorbeeld voor medicatieoverleg, of om te bespreken wat er precies speelt aan problematiek om zo in te schatten of/welke doorverwijzing nodig is. Ook bij twijfels of een patiënt wel op z'n plek is binnen de huisartsenpraktijk, kan een consult plaatsvinden.

Expertises: Ouderen, Volwassenen Ambulant, Jong en Bas
GGNet biedt op dit moment via Ksyos en VIPLive consultatie vanuit de volgende expertises: Ouderen, Volwassenen Ambulant, Jong en Bas. Voor onze overige expertises (bijvoorbeeld eetstoornissen, persoonlijkheidsstoornissen of interculturele ggz) verwijzen we huisartsen graag naar onze website ggnet.nl voor de mogelijkheden.

Hoe werkt het
Voor een goede routering van de consultatievragen en juiste afhandeling van de financiële declaraties, is het van belang dat huisartsen consultatievragen aan GGNet-specialisten (van Ouderen, Volwassenen Ambulant, Jong en Bas) via Ksyos of VIPLive stellen. Dus niet meer via andere routes.
Na registratie van de vraag in het platform is het mogelijk dat er vervolgens alsnog telefonisch contact tussen huisarts en GGNet-professional plaatsvindt, of een gesprek met patiënt, of een casusoverleg op locatie.

Welk systeem

  • Regio’s Apeldoorn, Zutphen & Winterswijk: Ksyos
  • Regio’s Zevenaar, Doetinchem, Oude IJssel: VIPLive

Belangrijk

  • Deze consultatieregeling geldt bij GGNet alleen voor ‘planbare zorg’. Dus niet voor acute zorg / crisisdienst.
  • Bij consultatie blijft de verantwoordelijkheid voor behandeling bij de verwijzer.
  • De consultatie richt zich op het beantwoorden van een specifieke (behandel)vraag, doorverwijzing naar GGNet is niet het doel.