Hulplijn zorgmedewerkers
Goed dat je hier bent. Je kunt ons mailen op hulplijncorona@ggnet.nl Wij nemen dan contact met je op voor een telefonische afspraak. Wij bieden telefonische hulp gebaseerd op de meest recente kennis over adequate hulp bij stress. Je kunt je verhaal doen zonder in te gaan op details. Het is een veilige hulplijn waar niet gevraagd wordt naar je volledige naam en werkplek. De telefoon wordt bemand door verschillende professionals van GGNet.
Wanneer neem je contact op?
Als je in de zorg werkt ben je gewend om heftige gebeurtenissen mee te maken. Toch kan door de afgelopen periode de stress toegenomen zijn. Als het verwerken van deze stress of alles wat je mee hebt gemaakt de afgelopen tijd niet helemaal op eigen kracht lukt kun je met ons bellen. Dat mag ook als je behoefte hebt om je verhaal te doen.
Hoe werkt het?
De meeste mensen verwerken uiteindelijk op eigen kracht en/of met hulp van personen uit hun naaste omgeving stressvolle gebeurtenissen. Soms lukt dat niet en is een éénmalig gesprek met de hulplijn helpend. Juist ook omdat er geluisterd wordt door mensen die je niet kennen en kundig zijn op het gebied van omgaan met stress.
Vaak is een luisterend oor, een eenmalig gesprek al helpend. Een tweede gesprek of eventueel derde is ook mogelijk als het nodig is uiteraard. Wanneer blijkt dat het verwerkingsproces langere tijd nodig heeft dan deze telefonische gesprekken, dan zal onze zorgprofessional verder verwijzen.
Zelfhulp
Naast de hulplijn biedt GGNet ook zelfhulpmodules aan. Met de modules in het GGNet Karify Zelfhulpprogramma krijgt je hulp, tips en informatie. Dit kan helpen om, juist in deze crisistijd, goed voor jezelf te zorgen. Zelfhulpmodules kunnen helpen.