Veelgestelde vragen over Minddistrict
Op deze pagina lees je meer vragen en antwoorden die je kunnen helpen bij het gebruik van het online portaal voor cliënten van GGNet.
Ook werken we samen met Helpdesk Digitale Zorg om je gratis verder te helpen. Zij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur via telefoon, chat of e-mail.

Algemeen
Wat is Minddistrict?
Minddistrict is een veilig online portaal wat we binnen GGNet gebruiken ter ondersteuning van jouw behandeling. Je kunt Minddistrict gebruiken op je mobiel, tablet of laptop. Je vindt er zelfhulpmodules, toegang tot jouw dossier, ondersteuning bij je behandeling en contact met je behandelaar.
Waarom stappen we over op Minddistrict?
Op 7 april 2025 stapt GGNet over van Karify op Minddistrict als online portaal. We zijn ervan overtuigd dat Minddistrict onze patiënten, hun naasten en onze zorgprofessionals optimaal kan ondersteunen om de beste kwaliteit van (hybride) zorg te bieden en meer nabijheid op afstand te creëren.
Zijn mijn gegevens in Minddistrict veilig?
Minddistrict hanteert strikte veiligheidsmaatregelen om jouw gegevens en privacy te beschermen. Het platform voldoet aan de Europese privacywetgeving (AVG) en wordt gecontroleerd door de Autoriteit Persoonsgegevens. Je persoonsgegevens worden verwerkt volgens de privacyverklaring van Minddistrict. Bij je eerste inlog krijg je deze te zien, en je kunt deze altijd terugvinden in de footer van het platform.
Hoe zit het met mijn privacy? Kan iedereen bij GGNet in mijn Minddistrict account kijken?
Als een hulpverlener aan jou als cliënt gekoppeld is, kan die alles terugzien wat je ingevuld hebt. Hij of zij kan alleen niet de gesprekken zien die je met iemand anders voert. Jij kunt zelf in Minddistrict zien welke hulpverleners aan jou gekoppeld zijn.
Wat heb ik nodig om Minddistrict te kunnen gebruiken?
Minddistrict is te gebruiken op alle gangbare computers, laptops, tablets en smartphones. Je kunt Minddistrict gebruiken als webapplicatie en als app op je smartphone. Wat je nodig hebt is:
- Internetverbinding
- Hardware: Een desktop, laptop, tablet of mobiele telefoon. Minddistrict en de Minddistrict app werken het best op moderne apparaten, niet ouder dan 5 jaar, met de voorkeur voor apparaten niet ouder dan 3 jaar.
- Software: Zolang de veiligheid van het gebruik gegarandeerd kan blijven, ondersteunt Minddistrict de software. Het verschilt per besturingssysteem welke versie er momenteel aangeraden wordt.
- Browsers: Vanwege veiligheidsredenen ondersteunt Minddistrict alleen recente browsers.
Toegang en inloggen
Hoe krijg je toegang tot Minddistrict?
Na aanmelding bij GGNet ontvang je een welkomstmail van Minddistrict om je account te activeren. Deze mail komt van het emailadres noreply@minddistrict.com. In de welkomstmail staat een link waarmee je een wachtwoord aanmaakt.
Als je een account aanmaakt wordt er gevraagd om een 2-staps-authenticatie (2FA) in te stellen. Dit zorgt ervoor dat jouw gegevens dubbel beveiligd worden. Twee-staps-authenticatie betekent dat je in 2 stappen inlogt: eerst vul je je wachtwoord in, daarna vul je een code in die je op je telefoon ontvangt. Hoe dit precies werkt, lees je via de help pagina van Minddistrict.
Let op: Het e-mailadres waarop je de welkomstmail ontvangt, is gekoppeld aan jouw dossier. Voor elke patiënt is bij aanmelding een uniek e-mailadres nodig. Is het e-mailadres wat je gebruikt niet van jezelf of een gedeeld adres? Geef dan zo snel mogelijk een eigen e-mailadres door aan het secretariaat van jouw afdeling.
Hoe kan ik inloggen op Minddistrict?
Heb je jezelf al geregistreerd en een account aangemaakt voor Minddistrict? Dan kun je voortaan inloggen via de volgende stappen:
- Stap 1: Ga naar https://ggnet.minddistrict.nl.
- Stap 2: Vul je e-mailadres en het door jouw gekozen wachtwoord in
- Stap 3: Je kunt aan de slag
Check hier ook de Minddistrict supportpagina voor patiënten voor hulp met inloggen. Daarnaast kun je ook terecht bij de Helpdesk Digitale Zorg voor alle niet-medische vragen omtrent Minddistrict. De helpdesk is bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 08.00 en 18.00 uur.
📞 085–1304 575
💻 www.helpdeskdigitalezorg.nl/ggnet
Kan ik Minddistrict ook gebruiken op mijn telefoon of tablet?
Je kunt Minddistrict gebruiken via de app of via de website.
Via de Minddistrict app
Je installeert de Minddistrict app op telefoon of tablet. De app is beschikbaar voor Android en iOS. Zoek op 'Minddistrict' in de Google Play Store of App Store. Goed om te weten is dat de app vooral te gebruiken is voor veilig berichtenverkeer, zelfhulp, modules en dagboeken.
Let op: niet alle opties zijn beschikbaar via de app. Wil je bijvoorbeeld inzage in jouw dossier? Dan is het nodig om via de website in te loggen.
Via de website
Je opent het platform dan met een browser (zoals Edge of Chrome). Dat kan via een pc, laptop, tablet of mobiele telefoon. Op deze manier heb je toegang tot alle opties van Minddistrict.
Let op: het menu op een tablet of mobiele telefoon werkt niet altijd gebruiksvriendelijk. Klik in het menu op het item dat je gaat bekijken. Soms moet je zelf handmatig het menu inklappen door te klikken op “verberg dossier menu”.
Hoe lang heb ik toegang tot Minddistrict?
Elke keer nadat je inlogt op jouw Minddistrict account krijg je 365 dagen toegang. Je behoudt toegang ook al kom je niet in zorg of stopt je behandeling.
Kan ik mijn Minddistrict account ook laten verwijderen?
Je hebt een account maar je wilt deze laten verwijderen. Volgens de AVG-wetgeving heb je daar recht op. Je kunt hiervoor een verwijderverzoek indienen bij het secretariaat van de afdeling waar je in zorg bent.
Het secretariaat geeft het geanonimiseerde ID van jouw account door aan de Minddistrict servicedesk. Als de servicedesk het ID heeft ontvangen, wordt gevraagd om een bevestiging van het verwijderverzoek. Het verwijderen van een account is namelijk een onomkeerbare actie. Zodra de servicedesk de bevestiging ontvangt, wordt het verzoek binnen 5 werkdagen verwerkt. GGNet ontvangt een bevestiging als het account is verwijderd.
Jouw Behandeling
Hoe wordt Minddistrict ingezet in mijn behandeling?
Er zijn verschillende manieren waarop Minddistrict gebruikt kan worden in jouw behandeling. Hierbij kun je denken aan:
- Modules die door je behandelaar voor je klaargezet worden om je voor te bereiden op afspraken of om tussen de fysieke afspraken door te werken aan jouw herstel. Als er een module voor je klaargezet wordt, ontvang je hiervan ook een e-mail.
- Chat of videobellen met je behandelaar
- Zelf aan de slag met zelfhulpmodules
- Actief betrekken van naaste(n) in chat- en videogesprekken
Hoe kan ik zelf aan de slag met Minddistrict?
Zodra je jouw Minddistrict account activeert heb je toegang tot de zelfhulpcatalogus. Je kunt hier direct modules kiezen die bij je passen, of de module ‘Zelf aan de slag’ doorlopen. Hierin zit ook een vragenlijst in over Positieve Gezondheid, die je helpt bij de keuze van zelfhulpmodules.
Worden digitale contacten via Minddistrict gefactureerd?
Behandelinhoudelijke digitale contacten via het online portaal kunnen als consult worden gefactureerd. Dit geldt bijvoorbeeld voor het lezen en beantwoorden van berichten, het geven van feedback op online opdrachten of beeldbellen. Net als bij een fysiek of telefonisch consult, wordt deze tijd besteed aan jouw behandeling en valt dit binnen de reguliere declaratieafspraken.
Jouw Dossier
Kan ik mijn dossier inzien in Minddistrict?
Via Minddistrict heb je via Jouw Dossier inzicht in een aantal onderdelen van je dossier, mits deze informatie niet ouder is dan 5 jaar en door jouw hulpverlener(s) is ingevoerd in het elektronische dossiersysteem van GGNet:
- Patiëntgegevens: persoonlijke en contactgegevens die bekend zijn bij GGNet
- Correspondentie: brieven aan jou en aan je huisarts
- Behandelplan
- Na de zomer 2025 zullen ook afspraken inzichtelijk worden.
Let op: Jouw Dossier is niet beschikbaar in de Minddistrict app. Hiervoor moet je inloggen via https://ggnet.minddistrict.nl.
Worden mijn dossiergegevens opgeslagen in Minddistrict?
Jouw dossiergegevens worden (om veiligheidsredenen) niet binnen het Minddistrict platform opgeslagen en kunnen niet binnen het Minddistrict platform bewerkt worden. De dossiergegevens worden hier alleen ‘getoond’.
Wat moet ik doen als mijn dossiergegevens niet kloppen?
Als je vindt dat jouw dossiergegevens in Minddistrict niet juist zijn, neem dan contact op met het secretariaat van de afdeling waar je binnen GGNet in zorg bent. Het secretariaat, of de hulpverlener, kan de gegevens aanpassen vanuit het elektronisch dossiersysteem. Je kunt zelf geen aanpassingen doen vanuit het Minddistrict platform.
Telefoonnummers van de zorgsecretariaten zijn te vinden op https://ggnet.nl/contact. Secretariaten zijn (over het algemeen) tussen 8.30 en 17.00 uur bereikbaar.
Kan ik mijn hele dossier inzien?
Je hebt als (ex-)patiënt recht op een kopie van jouw gehele medische dossier. Dit kan tijdens de behandeling, maar ook daarna. Hier
kun je lezen hoe je jouw dossier kunt inzien.
Kan ik mijn dossier verwijderen?
Je hebt het recht om je medische dossier bij GGNet te laten verwijderen. Hier kun je meer lezen over het vernietigen van je dossier.
Kan ik mijn dossier ook blijven inzien via Karify?
Je kunt alleen de onderdelen uit het dossier zien die je eerder hebt opgeslagen in je Karify account. Die kun je bekijken als je met jouw gegevens inlogt op https://my.karify.com/
Contact met je behandelaar
Hoe kan ik in contact komen met mijn behandelaar via
Minddistrict?
Wanneer je in Minddistrict gekoppeld bent aan een
behandelaar kun je een gesprek met hem of haar starten of in een bestaand
gesprek berichten sturen. Ook kun je middels videobellen op
afstand een veilig gesprek voeren binnen het platform met je hulpverlener. Je
hulpverlener moet hiervoor wel aanwezig en zichtbaar zijn.
Naasten
Hoe kan ik een naaste toevoegen?
Zodra je een eigen account hebt aangemaakt op Minddistrict kun je een naaste uitnodigen. Dit doe je via de homepage van Minddistrict:
- Klik op de knop 'Naaste uitnodigen'.
- Vul de naam en het e-mailadres van de persoon in.
- De persoon die je toevoegt ontvangt nu een e-mail om in te kunnen loggen.
- Je kunt nu een gesprek met hem/haar/hen (en eventueel je hulpverlener) starten.
Je naaste kan niet met jouw account meekijken en jij kunt ook niet met het account van de naaste meekijken.
Waar vindt mijn naaste de zelfhulpmodules?
Zodra jouw naaste een eigen account heeft aangemaakt is er toegang tot een specifieke zelfhulpcatalogus voor naasten.
Kan ik ook een naaste verwijderen?
Wil je een naaste weer verwijderen uit je netwerk? Klik dan op het kruisje (rechts van de naam) en bevestig. Hij of zij kan dan geen berichten meer naar je sturen. Eerder verstuurde berichten blijven wel bewaard. Je vindt ze terug via 'Contact'. De naaste ontvangt een email wanneer je de naaste verwijderd hebt. De naaste behoudt wel zijn of haar account en houdt zo toegang tot zelfhulp.
Helpdesk Digitale Zorg
We werken samen met Helpdesk Digitale Zorg om onze cliënten te ondersteunen bij het gebruik van Minddistrict.
Ga naar de pagina www.helpdeskdigitalezorg.nl/ggnet voor meer informatie.
Liever persoonlijk contact?
Neem dan contact op met de medewerkers van Helpdesk Digitale Zorg. Zij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur en helpen je graag gratis verder via telefoonnummer 085-1304 575. Chatten of mailen kan ook.
Informatie in Karify
Kan ik na 4 april mijn oude Karify-account nog gebruiken?
Ja, je kunt je Karify account nog gebruiken om alle opdrachten die je hebt ingeleverd, te bekijken. Ook zie je daar nog alle berichten die je hebt uitgewisseld en documenten die je daar hebt opgeslagen. Je kunt geen opdrachten of dagboeken meer invullen. Je logt in via https://my.karify.com/
Worden mijn oude gegevens uit Karify overgezet?
Nee, er worden geen gegevens uit Karify van jou overgezet naar Minddistrict. Als je informatie uit Karify wilt delen met je behandelaar in Minddistrict, zul je dit eerst moeten downloaden naar je pc, en dan weer uploaden in Minddistrict. Voor het downloaden uit Karify vind je hier instructies.
Voor het delen van je informatie in Minddistrict klik je op ‘contact’, kies je behandelaar en start een bericht. Klik dan onderaan (bij de knop ‘versturen’) op het knopje met een paperclip om je bestand toe te voegen aan het bericht.
Veelgestelde vragen Karify
Lees de antwoorden op veelgestelde vragen over het cliëntportaal Karify of neem contact op.
